maandag 24 maart 2008

Pitbull en de Poes


"Als ik twee dames zie vechten, weet ik dat ik mij uit de voeten moet maken." grijnst Teacher. Hij staat dan ook half verstopt aan de zijkant van de kansel. Hij probeert nog een druppel bier te krijgen uit het blikje wat een vast plekje heeft in zijn rechterjaszak. Goedkoopste merk van Dirk of het huismerk van Hein. Het komt volslagen uit het niets. Uitgedroogde snol en vieze teef. Gefrustreerde theemuts. De één in een kakefonie van scheldwoorden. De ander met strakke bek op gedwongen rustige toon de aantijgingen ontkennend. Want de één zou dit en de ander dat. Het groepje spelers ging totnogtoe vrij relaxed met elkaar om. Er waren zelden conflicten. Maar er is een nieuwe dame bij de groep gekomen. Een stevige tante, slim en snel. Iemand die zichzelf niet toestaat om fouten te maken. Iemand die zichzelf fel verdedigd als het moet. "Vroeger was ik zo'n puppie, maar ik pik het niet langer. Van niemand niet!" hijgt zij na aan de theetafel in de hal. En binnen zit de andere dame nog na te stomen. Beiden even gevoelig van binnen, maar totaal verschillend naar buiten toe. De één als Pitbull, de ander als Poes, maar wel eentje met scherp gevijlde nageltjes.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik vind het een heel goeie initiatief van jou! Ik ga zeker deze blog volgen.

veel groeten,
Tess