woensdag 16 april 2008

Try-out


's Middags gaat alles mis wat je maar kunt bedenken. Maar na de hopeloze generale neemt men rust. Sommigen doen een dutje, anderen hangen een beetje op straat en een enkeling trekt zich terug om nog een keer naar de tekst te kijken. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen bij de voorstelling. Een slechte generale is een goede voorstelling, beloof ik hen. Een uur van tevoren doen we een een warming-up. We strekken de spieren, doen wat stemoefeningen en nemen nog een keer het dansje door. Voor de zoveelste keer check ik de rekwisieten. Dan komen de eerste bezoekers. De zaal is voor een kwart gevuld, maar ze hebben zich goed verspreid. Dan begint het. Die stilte voor aanvang is altijd het spannendste moment en dan ben ik blij dat die doorbroken word door de zang van teacher. It's out of my hands. Maar ze doen het geweldig! En waar ik de laatste dagen op gehamerd heb, dat doen ze voortreffelijk namenlijk elkaar helpen waar het mis gaat. Ze luisteren naar elkaar, vangen elkaar op en hebben plezier in hetgeen ze doen. Alles valt op z'n plek. Er is ontroering, amusement, ernst, humor. De eigenheid van elke speler komt tot zijn recht. Alleen de technicus mist een laatste projectie onder een lied. Maar dat is niet zo erg. We geven gewoon een toegift tot genoegen van het betrokken publiek.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ha mau, succes vandaag op de premiere!! mi

Anoniem zei

Hi Maureen, heb het artikel over de voorstelling in DAG krant gelezen, was nooit gebeurd had ik niet spontaan besloten mijn fiets bij het Amstelstation achter te laten en de rest v.d. weg met de metro af te leggen:o)) Geweldig projekt, ik probeer mijn uiterste best om vanavond (17-04) de voorstelling en natuurlijk jou weer te zien. Groetjes, Angelika (ex-E), heb meteen je website bezocht.

Anoniem zei

Hi Maureen, jammer, werk en yogalessen zijn uitgelopen, kon helaas niet op tijd komen, en ik heb geleerd dat te laat komen naar een theater voorstelling echt niet kan. In de krant stond dat jullie zondag nog een keer spelen maar dat is niet zo, ik zie het in ieder geval niet op de agenda staan. Ik hoop dat het stuk goed is ontvangen en de spelers ook van hun optreden hebben genoten. Als je dit bericht hebt gelezen en je ook weer kontakt zou willen opnemen, stuur dan een mailtje naar aheller@live.nl. Ciao, Angelika